lördag 30 juli 2022

Veckoläget 2022-07-30

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: och där korsade MACD i veckografen över till positiva sidan ser onekligen ut som nedgången är över för denne gången.

  



Dow Jones: årshögsta stängning i veckografen allt ser bra ut för oss som placerar med svenska kronor i US-noterade aktier.




OMXS_PI: kanaltaket bröts nästa nivå blir testa senaste topp. MACD korsade upp i veckografen och i dagsgrafen utlöstes en köpsignal i Ichimoku. För att det skall bli riktigt bra vill jag helst se molnet i dagsgrafen slå om till grönt och MACD i veckografen leta sig upp över 0 linjen.




Blackrock World Gold: lång väg upp för tidigt att ropa hej, tills jag ser annat är detta en lättnadsrekyl för min del.




Blackrock World Energy: starka intressen kämpar om energipriset rallar det upp blir det intressant se hur högt vi når.




Visade sig vara korkat skava av just på den svenskrelaterade fonden men jag sålde av ½ (på två olika konton) med runt 50% vinst. Fattades någon 10-öring för att sälja Betsson som avslutade veckan något svagare än vi var uppe i. Köper inga enskilda oljebolag idag har endast Aker BP/Africa Oil (båda s.k. gratis) kvar då jag föredrar midstream bolag t ex Enbridge/Freehold Royalties och samtidigt utdelande ETF:n SMLD. Funderar fram och tillbaka ifall jag skall skava av lite mer på Eolus Vind har tidigare tagit hem något mer än 3*insatsen men posten jag har kvar är fortfarande förhållandevis tung jämfört med de andra innehaven i den portföljen. Thermo Fisher voine voine skall jag ta hem den och riskera aldrig komma in på den låga nivå jag har. Mini L SP500 gick ju kvickt och lätt denne veckan även några få speck med CFD blev lyckade. Har inga planer alls just nu inför nästa vecka får försöka komma fram till något under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar