fredag 15 juli 2022

Veckoläget 2022-07-16

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: väldigt volativt får se ifall den kan ta sig upp mot tidigare toppar annars är det nog vidare ned som väntar.

  



Dow Jones: allt fler söker trygghet när börser och valutor rasar i deras egna länder.




OMXS_PI: förväntade mig det skulle gå något högre än hittills men vi behöver ju inte vara klara på uppsidan ännu.




Blackrock World Gold: färden ned fortsätter får se ifall den tar en paus vid 250 annars finns de starkare bottnarna på lägre nivåer.




Blackrock World Energy: både energi och euron under press nu det görs stora insatser prata ned energin får se ifall det lyckas svårt prata bort ransoneringar som signalerar motsatsen till hur mycket överskott det finns. 




Det mesta av speckandet gick fel denne siste semesterveckan spelade endast med småslantar då humöret oxå var borta. Har börjat titta på några lottsedlar(juniorer) inom gruv/energi fast jag egentligen tänkt låta bli, kommer använda endast småslantar ifall det blir aktuellt. Beslutsångest när det gäller öka Broadcom samt ifall jag skall ta vinst i Thermo Fisher som i svenska zlotney har trevlig vinst för min del. Låter det hoppa klart på börserna och fortsätter leta efter godbitar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar