fredag 1 juli 2022

Veckoläget 2022-07-02

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: pressar fortsatt nedåt med lättnadsrallyn då folks tålamod börjar tryta

  


  

Dow Jones: nothing to see here




OMXS_PI: tydlig nedtrend




Blackrock World Gold: nu testas 300 området av och håller inte det är nästa ned 200 området.




Blackrock World Energy: händelselös vecka för fonden många bud på oljepriset nu i flödet allt mellan $60 - $300




Köpte mindre portion Orrön energy så jag har jämna 100-tal kostnaden var mindre än kontantersättningen som ingår i försäljningen till Aker BP och då jag redan tagit ursprungsinsatsen i Lune tidigare ser jag det mest som gratis innehav som kanske kan bli vinnare i framtiden? Blev mest att vänta i denne veckan har en del bolag jag är intresserad av men behöver se de börjar göra en bottenformation. Hade en del förhoppningar när det gäller ädelmetaller som just nu ser ut rinna ut i sanden kanske vänder jag mig till fler utdelande ETF:r som representerar olika index och sektorer  för att inte bara tappa värde på cash.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar