torsdag 30 juni 2022

Monthly close 2022 - 06

 OMXS_PI: säljarna har dominerat månaden och de sålde hela vägen till månadsslutet. Svårt gissa annat än verkligheten börjar sjunka in hos placerarna det är inte så väldigt mycket okänt när det gäller ekonomi eller krig, en längre nedgång med eller utan recession har dock inte många varit med om.




4:a US : Rallyt uteblev, tekniskt sett ingen säljsignal i månadsgraferna, en del snack om att SPX500 faller en 15%-20% till 3000 +/- 100, själv får jag mellan 3200-3300 vi får helt enkelt se vart det slutar aktörerna vimsar åt alla håll just nu.




Sektorer : köpviljan sinade alla sektorer stängde nedåt denne månaden det ser verkligen inte bra ut.




Ser allt mer ut som jag får sikta mot traditionella oktober/november botten för att kliva in? Många aktier nere i mina köpzoner bara bra med marginal då jag i nuläget helst vill se aktierna bottna innan jag tar positioner. Tittar lite extra på sektorer som hedgefonderna ogillar och har minst av vilket just nu är Bonds, BTC och Teknik i fallet teknik kan det bli en ETF eller vanlig fond för att slippa leta upp något enskilt bolag och jag har ju redan några investmentbolag med teknik som inriktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar