lördag 4 juni 2022

Veckoläget 2022-06-04

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: MACD i veckografen behöver vända upp över 0 snarast vi väntar fortfarande på en rekyl upp något högre än senaste.

  


  

Dow Jones: intresset för amerikanska storbolag ser ut hålla i sig rangen har hållt första halvåret.




OMXS_PI: stretar på återstår se ifall vi orkar med en återtest av 900 området




Blackrock World Gold: små livstecken från COPX men GDX fortsatt under RSI 50 så vänta se leken fortsätter.



Blackrock World Energy: flera bolag är uppe vid tidigare rekordnivåer nu börjar det det bli tätt mellan de optimistiska artiklarna sammantaget kanske många skalar av lite fin vinst men som jag ser det kommer bolagen tjäna fina stålar så länge vi har dagens priser och även ifall det skulle sjunka något.




Köpklådan tilltar tyvärr dippar "fel" aktier så här sitter jag ser inflationen äta upp min växande kassa :( Broadcom budar på Vmware och jag läste en speck som rekade VMW buy och AVGO hold får fundera på saken priset på VMW är ganska nära Budpriset vilket skulle göra det billigare öka i AVGO genom köpa VMW  Risken är budet stoppas Reward är ifall budet går igenom eller någon annan köpare budar högre hmmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar