tisdag 31 maj 2022

Monthly close 2022 - 05

 OMXS_PI: Köparna kommer in för vart försök pressa ned index, än så länge känns det inte som vi kommer falla fritt någon längre sträcka verkar finnas för mycket pengar som måste placeras någonstans.




4:a US : det mesta stängde ungefär där de öppnade månaden och många förväntar sig nu ett mindre rally före det rasar vidare?




Sektorer : allt fler sektorer ser ut vilja vända upp kan oxå vara spelarna försöker allokera stålar där det är mest nedpressat. 





Rallyt jag tänk använda för justera portföljerna har inte riktigt infriats ännu men det är inte så många positioner kvar justera så ingen katastrof. Börjar bli allt mer inställd på försöka tåla ligga med mer cash än jag trivs med köra lite björnindex under tiden jag försöker fiska fynd på vägen ned om det nu blir någon rörelse åt det hållet. Preliminärt tänker jag försöka fånga en botten i höst vilket verkar vara säsongsmönstret får se ifall jag kan ta entre på några råvaror med mini longs nu i juni t ex vete,kaffe osv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar