fredag 20 maj 2022

Veckoläget 2022-05-21

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: i molnet och på väg ned. I veckografen dök det under molnet t ex 2016,2018 med ca 20% ned och 2020 med ned 30%+, just nu är vi ned ca 14,5% så skall historien upprepa sig är vi inte färdiga på nedsidan ännu.

  


 

Dow Jones: de blå chipsen står emot bättre vi är fortfarande i rangen




OMXS_PI: tolkar det som det jobbas på ett bottenbygge alla inklusive mig väntar/hoppas på ett lättnadsrally man kan putsa positionerna i




Blackrock World Gold: möjlig bearflag i dagsgrafen som hintar mot 300:- om det bryter ned.




Blackrock World Energy: går strålande hur tänkte jag här när jag gick ur fonden? Får nog ta mig en funderare på mina strategier.





Inget björnrally denne veckan heller har fler positioner jag vill justera bl a börjar jag ledsna på Betsson förstår inte alltid "marknaden"? En köptstart i Broadcom som genast började falla faller den tillräckligt växlar jag den mot tidigare vinster och tar in den igen. Just det här med fintech/teknik har jag dålig koll på funderar på köpa några av klassikerna om de rasar tillräckligt annars blir det nog fond/investmentbolag i sektorn. Går visst bra för soltech och jag som oroade mig få tillbaka stålarna på obligationen. Avrundade veckan med en turlig kort på SP500. Skall studera lite olika metoder använda indikatorer får väl in på Binance visa att jag lever så de inte stänger mitt konto men jag förväntar mig mer nedsida på de krypto jag tänkt spara i och har inget köpsug idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar