fredag 6 maj 2022

Veckoläget 2022-05-07

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: Sidled så här långt detta året kronan fick däng i veckan som gick, ju längre det drar ut på tiden desto sämre känns det ligga exponerad på börserna även om alternativen är få och ofta sämre.

  


Dow Jones: på västfronten(eller hur det uttrycks) inget nytt




OMXS_PI: hoppet står till ifall vi gör en dubbelbotten här men gut säger folk börjar förstå signalerna från guld/metall och minskad efterfrågan




Blackrock World Gold: inga ljustecken här noterar LH-LL i dagsgrafen även om veckografen visar motsatsen zz zzz





Blackrock World Energy: stark som en elefant inte många nedgångsignaler i dessa graferna. 






Var inställd på köpa lite i veckan som gick men de objekt jag tänkt mig fortsatte ned och då just dessa ligger i min köpzon med marginal väljer jag se hur långt ned de tänkt gå för inte kan väl alla vända och gå upp över vad jag upplever som prisvärt samtidigt och snabbare än jag hinner reagera? Nomi Prins snackade en del om framtidens ekonomi där hon använde utvecklingen mellan 197-ish till nu som exempel. Det framgick tydligt hur den finansiella världen distanserat sig från den verkliga världen och det var en utveckling hon förväntade sig skulle upprepas igen så rådet var att ville man inte hamna efter var det fintech inom crypto/blockchain/banking man skulle fiska i. Ganska oroväckande att lönejobb i verkliga världen skulle göra dig till förlorare även om du fick 10%-iga lönelyft på en redan hög lön. Kommer försöka lära mig mer om fintech med början i helgen se vad jag har och vad jag kanske borde ha i sektorn resten blir bevaka de bolag jag redan bestämt mig för att köpa/öka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar