fredag 13 maj 2022

Veckoläget 2022-05-14

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: har en krympt position i USA tipset från experter är trimma positioner och allokera på rallyn upp.

  


  

Dow Jones: nackdelen med att kronan fungerar som krockkudde är att det blir svårare köpa in sig billigt i USD-noterade bolag



OMXS_PI: ser ut som fallet tappar fart när man tittar på graferna kanske är vi på väg göra en botten



Blackrock World Gold: ner i källaren goldbugs skriker köpläge för fulla lunger men jag vill nog se en botten innan jag agerar



Blackrock World Energy: övertygar möjligen kan priceaction i dagsgrafen hinta vi är nära en topp och konsolidering men energi behövs alltid så.. 




Har inte kommit igång med mitt binance vill lära mig hur det fungerar med wallets mm annars är kontot öppnat och testbelopp insatt. Blev övertalad göra en köpstart i Merk på dyrast möjliga nivå det som sålde in aktien hos mig var att bolaget rankades som #2 när det gäller djurläkesaker, köpte endast 1/4 av vad jag kan tänka mig ha långsiktigt. Ser ut som vi kommer få någon form av rally ligger ganska lågt funderar på gå ur fastighet helt om det rallar i den sektorn gäller inte mina Utdelande reits inom vård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar