fredag 27 maj 2022

Veckoläget 2022-05-28

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: svänger snabbt denne veckan har vi gått från var finns en botten till är det över nu eller var i fib tänker jag köpa korta positioner :)

  


 

Dow Jones: har stått sig stark under stormperioden




OMXS_PI: stark vecka för svenska börsen och som någon uttryckte det ser nästan ut som stockholm leder US. Divergens men trendlinjer och motstånd måste även tas ut.




Blackrock World Gold: så här långt en högre botten i veckografen (halmstrået) det jobbas intensivt från guld-/silver-bulls på att prata upp priserna




Blackrock World Energy: inte många svaghetstecken i dessa grafer sektorn är dessutom på väg upp från en högre botten återstår att se ifall den kan ta ut tidigare topp?




Ingen action denne veckan från min sida fick in en 1-2-3 botten i Russel2000 jag stängde med några tröstmynt för besväret då jag ogillar ligga i CFD över helger går kanske kliva in igen nästa vecka och fortsätta upp en bit till? Kommer släppa en gammal god kamrat Altagas kommande vecka även om läget för dem förbättrats rejäl och sektorn energi är glödhet, jag har kort&gott för mycket midstream/energi/utils i portföljerna :( Har svårt hitta något riktigt aptitretande försöker tråckla mig in på medic o mat gärna för djur vilket är lättare sagt än gjort. Är ganska nöjd på tekniksidan sitter beredd köpa in mig i solenergi och ev via ETF:rna SOLR och DR7E. Överväger skala av på ETF brazil och några av mina vanliga fonder om det kan ralla lite högre.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar