fredag 29 april 2022

Monthly close 2022 - 04

 OMXS_PI: Min optimism grusades hade förväntat mig starten på ett rally men nu verkar det som club FOMO blivit skrämda (med all rätt).





4:a US : Orostecknen hopar sig både Nasdaq och Russel bröt ned förbi tidigare bottnar från i år och stängde på ny lägsta. Om Russel hintar riskviljan börjar missmodet sprida sig men samtidigt pågår massa pep talk köpa småbolag kanske i ett försök lura in oss småsparare och rädda sina egna skinn? Indexen ovan molnen och MACD > 0 så tekniskt är vi i en rekyl ned från en högre topp enligt dessa grafer.




Sektorer : Staples, Materials, Real Estate, Health Care hintar ökat intresse




Snopen över säljtrycket tyckte det ett tag såg ut som vi skulle få ett rally trots allt visserligen är det inte uteslutet att vi får ett men gut säger folket börjar dra öronen åt sig och se om sitt bo. Själv fiskar jag försiktigt lite köp baserat på FA av aktier jag tycker passar min portfölj "långsiktigt" är även lite inne på köpa Lundberg som komplement till Industrivärden i stället för att öka i den senare dvs de båda kommer räknas som 1 position. Svolder och några utländska investmentliknande bolag står på möjliga listan till rätt pris som mitt mer defensiva spel. ETF:rna går över lag bra är fortfarande på tok överviktad energi men svårt att skala av då jag får bra utdelning och har kommit in billigt i dem. Något stökigt bland gruvorna men en bild av hur jag vill ha sektorn i portföljer blir allt tydligare och nästa rally fortsätter jag städa även här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar