torsdag 14 april 2022

Veckoläget 2022-04-15

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: avd titta på när färg torkar ändå imponerande styrka på ett antal index när i stort sett allt gått åt helvete.

  



Dow Jones: i lokal valuta visar grafen tydligt LL LH nedtrend kronan parerar än så länge.



 

OMXS_PI: kommer det rimma med 2020 så vi får ett rally mot sommaren?




Blackrock World Gold: det mesta pekar åt rätt håll 




Blackrock World Energy: från klarhet till klarhet




En speck i DAX som slutade 0 ökade lite Bonds fortfarande en liten post då den fortsätter falla. Funderade en del på EV-spel via ETF:n DR7E men sedan började jag fundera på spela teknik via Nasdaq mini L vilket jag kanske gör nästa vecka. Jag hade väntat mig lite positivare börs då jag förväntar mig dystrare Q3 men inget har hittills blivit som jag hoppats så.... Filo Mining går som tåget > 1400% så här långt undrar vem som är köparen och konstigt Lundin Mining inte lade bud på (lundin bolaget) Filo när de budade på grannen (lundin bolag) JoseMaria? Släppte mina JoseMaria Typ +160% då jag redan har Lundin Mining på ett annat konto och inte ville mixtra med andelar och kontanter på återstoden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar