fredag 22 april 2022

Veckoläget 2022-04-23

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: starkt nedställ avslutade veckan något snopet åtminstone för mig och plötsligt känns ett vårrally allt mer avlägset. Vi är fortfarande i rangen även om förnyad kraft ned i veckogrammets MACD var ovälkommen.

  


  

Dow Jones: syns ganska tydligt att det är vår svaga krona såm får grafen se någelunda ut, i lokal valuta är vi nere i molnet i veckografen.




OMXS_PI: misstänker vi följer efter US nedåt på måndag annars såg det hoppfullt ut i graferna




Blackrock World Gold: hoppet grusades snabbt och bearish engulfing i veckogrammet varslar om att ökenvandringen fortsätter. Kostnaderna för gruvbolagen har ökat så vinsterna "minskar" COPX är under RSI 50 och GDX på väg dit vilket knappast ökar hoppet denne fonden kommer kursrusa någon längre sträcka.




Blackrock World Energy: varit en del snack från flera håll man kanske skall skala av lite vinst från energi, dubbeltoppen i dagsgrafen hintar det kanske är en god ide. Även snack om ett förnyat oljerally kanske redan före sommaren vilket i sådant fall borde kunna fixa ett lyft till?





Blev inte värst mycket speck denne veckan då inte mycket utvecklades som jag förberett mig för min Mini L OMX börjar lukta rök. Beslutade ta hem vinsten i Antero Midstream men följer nu nedgången med stort intresse och utesluter inte en repris av specken längre fram. Är överviktad energi trots alla nedskalningar och försäljningar så att öka på långsiktigt med Antero känns avlägset även om jag tycker aktien ser billigare ut än dagspriset på de midstreams jag själv har. Följer nu nedgången och kanske kan det komma en del FA-köp längre fram vart efter kurserna går ned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar