fredag 24 juni 2022

Veckoläget 2022-06-25

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: rejält lättnadsrally, fortsätter ligga lågt och justera portföljerna när möjligheten visar sig.

  


  

Dow Jones: stretar på i rangen har vi tur kanske den håller sig där under den förväntade recessionen?




OMXS_PI: tydligt meddelande från graferna vi stängde på ny lägre.




Blackrock World Gold: inga tecken på uppgång här och jag fann inga i varken GDX eller COPX heller så bortsett från hålla utkik efter guld/silver-rally speck kommer jag leta "fynd" bland enskilda aktier i sektorn.




Blackrock World Energy: mera rekyl ned vi får se vart det stannar själv är jag positiv till sektorn långsiktigt.




Skavt av lite mer på energisidan de Aker BP jag nu får för mina kvarvarande Lune tänker jag bara låta ligga där och reinvestera utdelningen då jag redan tagit hem ursprungsinsatsen på Lune tidigare, vi får även ett nytt bolag inom renewable och här funderar jag en del på kanske använda kontantdelen i affären för att öka på de jag kommer erhålla? Stålarna söker sig mot svagaste sektorn och sägs då vara på väg mot tillväxt/teknik möjligt jag fiskar in något enskilt eller använder ETF:n DR7E vilken skall motsvara amerikanska DRIV? Svårt gruppera mina innehav skulle vilja gruppera in dem så jag kunde nöja mig med vikta om grupperna när någon blivit väl tung för att på så sätt skala av nära toppar och skala in nära bottnar, enklast hade förstås varit reducera mina vildvuxna portföljer till färre bolag men det känns i vissa fall svårt avgöra vilka aktier/fonder jag skall avstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar