fredag 17 juni 2022

Veckoläget 2022-06-18

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: allt fler inser det kanske inte blir någon räddning från pengamaskinen denne gången, åtminstone inte nu.

  



Dow Jones: missmodet sprider sig nu väntar vi på riktiga urblåsningen från retail.




OMXS_PI: ett tag trodde jag hastigheten i nedgången höll på avta men nu verkar den öka igen om jag skall gå på slutljuset i veckografen.




Blackrock World Gold: 4 Juli sägs vara en trigger för Guld sade Larry W så det är ungefär vad jag sitter och väntar på att få se.




Blackrock World Energy: oj kraftigt nedställ jag missade i går då jag inte hängde på börsen är det vinsthemtagningar eller what får kolla under helgen.




Tog mindre pos i AcadeMedia som är nere i lägre delen av min köpzon samt en mindre pos i ETF:n Global X Superdividend går nu på semester tänker ägna en del av kommande vecka till testa lite scalpande mm. Många av de intressantare bolagen är nu nere på trevliga nivåer och i vissa fall med marginal så nu återstår bara en bottenformation så börjar jag fynda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar