fredag 10 juni 2022

Veckoläget 2022-06-11

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Nu är där inget stöd för bullmarknad i dessa graferna kanske stämmer traditionen bättre detta året då blir det köpstart runt oktober

  


 

Dow Jones: ger sig inte i första taget, imponerande




OMXS_PI: ser allt mer rökt ut just nu vilket känns rimligt som världen och europa ser ut i dagsläget.




Blackrock World Gold: ser allt svagare ut inga större livstecken i gruvorna som verkar passa på slå ihop bolag under tiden de tjänar ganska gott om stålar.




Blackrock World Energy: sektorn skenar men bristen på energi är påtaglig kan absolut fortsätta uppåt.




Sålde ca 1/3 av Lundin Energy så resterande är s.k gratis och inte omöjligt jag behåller när Aker BP tar över även om jag hade föredragit Lune. Räknade lite på VMware och tog in en mindre post då det ifall affären går igenom är ett billigt sätt komma in(öka) i Broadcom som jag vill ha i min portfölj med tiden. Är nyfiken på vad som händer i Guld/Silver ju närmare vi kommer Juli finns en del traditioner som låter lovande men vem vet vad marknaden har tänkt sig. Har massa extra cash men väntar tills nästa kvartal stoppa in det på mina iskar. Tyvärr kan det vara långt till det rasat klart folk har visst inte tappat intresset för aktier ännu kanske får vi ett rekordras för att nya investorer som aldrig upplevt en nedgång skall få sig en näsbränna och sälja av rubbet FOMO-style?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar