fredag 8 juli 2022

Veckoläget 2022-07-09

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: både dollarn och indexet steg köpsignalerna på plats i dagsgrafen otroligt nog.

  



Dow Jones: fantastisk graf med tanke på världsläget vaddå problem med börsnedgångar.




OMXS_PI: spännande läge har planerat skala ut och ta andra positioner då jag hoppas/tror trendkanalen håller men skulle vi få en trendvändning blir det annat.




Blackrock World Gold: höll denne vecka med, ser tyvärr ingen ljusning vare sig i spotpris eller i GDX




Blackrock World Energy: marknaden har svårt bestämma sig men långsiktigt behöver vi energi 





Inga dramatiska förändringar för min del förlorade större delen av vecka på mitt CFD men så provade jag några nya modeller för trading. Kommande vecka kan det hända jag skalar av lite i vissa svenskrelaterade fonder men har inga planer på större allokering bland mina enskilda innehav. Hörde en kommentar -vänta tills amerikanarna och andra känner av recessionen och rusar för ta ut ur sina indexfonder!  Ja då lär det bli ursköljning bäst hålla i hatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar