fredag 29 juli 2022

Monthly close 2022 - 07

 OMXS_PI: stark avslutning på månaden som bröt kanaltaket i nedåtgående trenden nu skall senaste topp tas ut för få mer bekräftelse på trendvändning vi kommer trots allt från en lägre botten




4:a US : en botten i rekylen kan vara på plats det köptes med bredd i slutet på månaden då även institutioner sägs varit köplystna.




Sektorer : alla sektorer vände upp de mest nedpressade sektorerna rallade bäst.




För mig oväntat stark avslutning på månaden nu får vi se ifall där blir en trendvändning i svenska indexen. Att skilja mellan finansekonomin och den verkliga ekonomin är svårt för minst en lekman (mig) som tycker vi kör på ångor i tanken just nu jag får helt enkelt hålla mig till de trendföljande modeller jag använder låta bli fundera för mycket.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar