lördag 23 juli 2022

Veckoläget 2022-07-23

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: macd i veckografen närmar sig crossover samtidigt som köpsignalen kom på plats i dagsgrafen och en del andra indikatorer börjar hinta botten kan vara inne för denne gången

  


 

Dow Jones: fortfarande ett bra defensivt spel även om det är svårt hitta nya aktier öka positionerna med.




OMXS_PI: närma kanaltaket nu bryter vi igenom testar senaste topp eller tar det stopp?




Blackrock World Gold: ser inga tecken på återhämtning varken i dessa graferna eller andra gruvrelaterade.




Blackrock World Energy: marknaden tvekar om riktningen, några försöker snacka ned priset andra konstaterar brist på energi är en verklighet.





Skavde av lite på en svenskrelaterad fond bestämde mig för att inte göra något på USA-relaterat och hoppas dollarn fortsätter verka som krockkudde i dessa orostider. Bitcoin gav en signal i RSI 4-14 testar på skojs skull se hur den spelar ut CFD men för XBT behöver jag bättre signal och siktar i sådant fall på lite längre uppgång. Har några aktier på min svenska säljlista bl a Betsson får se ifall den når till min nivå. Kan bli lite vinsthemtagningar kommande vecka har inga större planer på varken köp eller sälj rent generellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar