fredag 3 november 2023

Veckoläget 2023-11-04

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: nytt kvartal, stora återköp av egna aktier från bolagen och en aning squeeze fixade börsfest i veckan.

  


  

Dow Jones: de stora bolagen stack ut med större omsättning hörde jag dvs var mest populära.




OMXS_PI: Q4 rallyt i US ser ut väckt OMX nu får vi se hur kraftfull rörelse det blir vi stiger från en lägre botten så något tidigt blåsa faran över.




Blackrock World Gold: RSI orkade inte ens upp i motståndszonen utan håller sig i björnområdet trots stort slit från guldbugsen




Blackrock World Energy: konsolidering? vi kan ju alltid hoppas RSI håller stödet 40 är om inte annat positivt




Weekly Close: klent bland gruvorna, oljan sviktar men gas verkar förhållandevis pigg kan MA40 börja peka uppåt så..




Larrys datumspel dvs entre long handelsdag 22 oktober (om färre dagar använd starten november) håll 2 dagar casha hem fungerade igen. Min Mini L Russel överlevde dippen ned och är nu i spel på positiva sidan och den hade jag väl tänkt ligga i så länge jag tror det kan fungera. Tog en smakbit i Wisdom Tree Grains troligen i tidigaste laget ser nu att signalen i G2XJ är på gång inför dagens stängning så då det blir span på den nästa vecka. Fick tipset det finns Mini Future El om man vill spela på elpriserna det får jag ta en titt på under helgen. Svårt stå emot energibolag/gruvbolag som oftast är på aptitretande nivåer men jag har mer än nog av dem.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar