fredag 24 november 2023

Veckoläget 2023-11-25

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: kort vecka i USA och händelselöst

  



Dow Jones: hände inte mycket här heller kalkonfest i USA.




OMXS_PI: vi klättrade vidare på wall of worry stängde över både trendlinje och medelvärden. Stochastic ser bra ut inför fortsättningen.




Blackrock World Gold: en del rörelse i enskilda gruvaktier men inte tillräckligt för att lyfta denne fonden, RSI håller stödet vid 40 så hoppet lever kämpa guldbugs kämpa.




Blackrock World Energy: konsolideringen fortsätter även om RSI bröt trendlinjen




Bullish Procentindex: Nasdaq först över 70 och kan vara på väg ned under vilket kan hinta minst en rekyl på gång ovriga indikatorer på övriga index är positiva över hela linjen så här långt.




Flyttade två räntefonder till AF på ett konto som saknar parkera likvid på räntekonto och tog en köpstart i Evolution. Gjorde systemköp (kort) i Dax och SP500 sitter därför hoppas på en rekyl. Har rekat lite minifutures guld/silver efter väldigt trumpetande från bugsen så nu vet jag iaf vad jag kan tänkas köpa om/när signalen kommer. När jag tror en topp kan vara inne har jag en del skräp jag tänker städa ut för att lägga på lite bättre/långsiktigare placeringar. Är en riktig sucker när jag läser trevligt om någon aktie men lyckades stå emot denne veckan utan problem. Hoppas på dipp före jul så jag kan genomföra mitt "månadsspar" visst är det väl typiskt mig jag prickar aktier som skenar uppåt där jag tänkt pytsa in lite då och då men närmast hugger i sten när jag inbillar mig se ett bra speckläge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar