fredag 10 november 2023

Veckoläget 2023-11-11

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: i sek har indexet enligt enligt RSI(20) varit bull-mode hela 2023 nu har vi stochastic som hintar uppgång Santa is coming?

  


  

Dow Jones: inget att tillägga rätt snopet DOW i RSI var under 50 i mars men så har jag inte använt just dessa indikatorerna på detta sättet tidigare.




OMXS_PI: OMX tvekade troligen p.g.a pågående rekyl i US och avslutade veckan svagt men us börsen var på glatt humör vilket vi nog får se på måndag OMX. Inte mycket just nu som hintar rally i dessa graferna lägger man till allt snack om recession vi haft det senaste kanske en del börjar fundera på om det är så klokt satsa på 30-50 framtida årsvinster i bolag med minskande omsättning?




Blackrock World Gold: voine voine gruvor ser ursvaga ut och nu snackas det om att kronan kan komma stärkas något rena rama Dantes Inferno




Blackrock World Energy: verkar som toppen i oljan trillat in? McClellans prognos sade olja börjar gå ned från oktober-november kan öka nedgången under våren 2024 för att bottna mellan Maj-Augusti? Ökenvandring på gång? Kanske naturgasen kan hålla oss under armarna under vintern?



Bitcoin: har varit bullish sedan september ser fortsatt bra ut .




Mest städning denne veckan där en del surdegar åkte ut tyvärr har jag min vana trogen sickat när jag borde sackat (timing suger). Kommer nog aldrig klura ut varför konton jag haft stora förväntningar på presterar om in sämst så under (mitt) medel samtidigt som konton jag inte har större förväntningar överträffar mina vildaste fantasier har väl för klent psyke har jag inte lyckats får rätt på det de 30+ år jag hållt på med aktier behöver jag inte grotta ned mig i det nu heller då min total blir helt ok trots allt. Inga planer inför nästa vecka allokerar vidare kanske tar nya tag på bullsidan bland indexen får se under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar