lördag 24 juni 2023

Veckoläget 2023-06-24

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Mycket snack om att smart money sitter vid sidlinjen och det finns massor av cash som bara väntar på att få kliva in? Fundamentalt har vi i många fall gjort en Elvis has left the building. Även om det börjar se svagt ut i mina innehav har jag så här långt ingen tydlig säljsignal bland dem.

  


 

Dow Jones: Dojan verkar svalna semester i USA hägrar snart bara robotarna kvar som håller igång.




OMXS_PI: då får vi se om vi får en test av tidigare bottnar tills dess är där inte mycket fundera över.




Blackrock World Gold: Svagheten jag sett i enskilda gruvor har inte varit lika tydlig i denne fonden förmodligen några större innehav i de större bolagen som hållit emot. Nu visar det mesta gruvrelaterat svaghet så får vi se hur länge det varar.




Blackrock World Energy: Bolagen tjänar fortfarande stålar på dagens nivåer problemet kommer visa sig senare även om vissa bolag försöker hitta och etablera nya fyndigheter.






Lite bättre träff med Larrys dag 15 vilken var i torsdags då USA börsen höll stängt i måndags, även bullish percent för nasdaq var uppe över 70 och vände ned så nu får vi se hur länge och hur lågt det tar ned indexen. Silver helst < $22 nästa vecka innebär jag blir intresserad ta position i spotpriset det är dock värre med silvergruvorna som verkar ha fått rejäl punka syns nästan inget intresse där ute. Ökade lite bitcoin och har blivit intresserad av småbolag inom fastighet/infra-service nu senast har ett bolag Norva24 inom VA fångat mitt intresse. Bolaget har dock ingen större historik som publik aktie så svårt värdera bolaget ganska billigt så med lite TA blir det nog en chaspost vart det lider. Kaffe kan oxå vara på gång sätta en botten under sommaren möjligt jag testar en mini lång senare efter signal. Koppar avstår jag spel på spot utan håller mig till aktier/fonder av relaterade bolag. Sejfade norska Autostore låter resten åka vart de vill gillar bolaget kan mycket väl tänka mig ta in fler aktier längre fram när bilden klarnat vart börsen tänkt ta vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar