lördag 1 juli 2023

Monthly close 2023 - 6

 OMXS_PI: Pengar sägs forsa in i fonder det är väl det som bär börsen hör lite gny från smart money kan de ha missat rallyt? Själv är jag tacksam jag aldrig är varken all-in eller ut vilket iofs dämpar mitt resultat över tid. Mycket kassa just nu med mina mått mätt men var skall jag göra av pengarna det hade jag velat veta.




4:a US : Börserna överraskar vad som brukar vara en svag månad visade sig ha styrka och Juli sägs vara en rally månad hujeda mig. Allt fler förväntar sig nu ett rally i småbolagen när vinster skall finna nya ställen göra klipp på bara att gilla läget även om rapporter att > 40% av småbolagen inte kan visa vinst gör man kanske får vara på tå om man testar.




Sektorer : När jag tittar på senaste 30 dagarna och jämför med dessa 90-dagars  ser jag pengarna verkar flytta över mot finans/energi men staple och util fortsätter tappa däremot går det bra för sällanköpsvaror det byggs visst en del i USA.




Finans verkar vara på gång har bara liten exponering tyvärr hinner kanske ta ett spel med ZPDF (europavariant av XLF) annars hoppas jag på ett energirally som kanske kan dra loss gruvorna från sandbanken de verkar har kört fast i. Politikerna fortsätta skoja med sina folk när det gäller ekonomin som vanligt skall det sparkas på de svagaste samtidigt som de öser ut pengar på skit vi varken vill ha eller behöver flash får kosta vad det vill. Hade egentligen inte tänk köpa några skanska utan äga den via indu/lundberg men aktien känns prisvärd och är enligt mig(och många andra) ett bra spel på infra i USA eller bättre kanske ett av de få vi har i sverige av den storleken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar