fredag 2 juni 2023

Veckoläget 2023-06-03

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Ny ATH för SP500 i sek veckostängningen nu börjar allt fler tro raset uteblir och förväntar sig en positiv börs till hösten

  


 

Dow Jones: ATH och indikatorerna mot rätt håll. AI är ingen bubbla likt dot.com eller 3D-skrivaren för vi har haft tekniken länge ha ha ha ja då kan man ju vara säker på det är bubbelfritt.




OMXS_PI: ju längre sidledes desto starkare utbrott svårt säga vilket håll då Elvis has left the building ADX visar dock svaghet alla tidsperioder får hålla ett öga på styrkan den dagen resan startar.




Blackrock World Gold: Väldig dragkamp om ädelmetaller och gruvor spotpriset på GULD känns starkare än gruvsektorn och nu har ju elefanterna hittat annat placera pengarna i än en trögrörlig gruvsektor.




Blackrock World Energy: Smått imponerad över hur experterna oförtrutet hittar positiva vinklar till uppgång inom energi själv har jag hållit ett öga på säsongsmönstret som jag tycker stämmer dåligt med att vi skulle ha en topp nu och en tid framåt. Intressant tips från McClellan som skrev Guldpriset leder oljan med 19.8 månader och enligt detta så topp Oktober/November 2023, glida utför början 2024 för att sätta en botten under sommarhalvåret 2024. 




Mindre vinsthemtagning i vissa papper var nära jag gick helt ur en del fonder men som tur var blev jag räddad av min lathet och nu står de på högre nivåer. Flax med CFD denne veckan och genast ökade intresset. Gott om aktier nere på mina köpnivåer men fortfarande saknar jag i de flesta fall något som liknar mer än temporär botten mera vänta vänta. Skall jag köpa guld/silver premien är hutlös mot spotpriserna å andra sidan det som är dyrt kan bli dyrare. NVidia het i veckan har den endast via fonder rallyt betyder försäljning och vinster på nivåer man behöver vara tonåring för att eventuellt se infrias. Jag slits mellan flödet på webben och vad jag själv avläser i mina grafer samtidigt som cash ruttnar bort. Segt uppdatera min dagbok här på nätet nu när det inte händer särskilt mycket för min del får hoppas jag uppskattar jobbet när jag blivit äldre och gör en nostalgitripp över hur jag tänkt och tyckt under livet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar