torsdag 1 juni 2023

Monthly close 2023 - 5

OMXS_PI: OMX30 går skapligt mindre bolag och smallcap går inget vidare så PI är svagaste och utlöste nästan säljsignal enligt EMA11




4:a US : AI hype Nasdaq rusar bolagen nu på PE nivåer åtminstone jag inte kommer få se infrias. Lite avmattning Dojan och inget större intresse för småbolag även om jag noterat ett växande pumpande för småbolag så det kommer kanske en rotation mot dessa med tiden då alla jagar någon form av vinst = rally.




Sektorer : Tech, Communication och Discretionary poppis igen märks dock inte mycket bland telebolagen jag dels har och håller ett öga på.




Kaos skönt även betydligt duktigare än jag upplever marknaden som svår att tolka då det spretar åt alla håll. Funderar en del på TP inom Tech inklusive Robur Technology A har ju några mindre positioner i olika ETF:r som siktar mot ny teknik/energi/blockchain mm kan kanske räcka i ett osäkert läge? Ingen meningsfull dipp för min del så här långt får fortsätta bevaka det som intresserar mig speciellt inom energi det känns som det kan ta lite tid inom basmetaller men osvuret är bäst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar