fredag 9 juni 2023

Veckoläget 2023-06-10

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: ATH i sek, har vi en meltup eller är det bara FOMO som drar lasset? Envist rykte att de stora lämnar banan och det är en kombo återköp från hedgefonder samt småsparare som lyfter kurserna?

  


  

Dow Jones: om detta är en av de svagare månaderna under året kan jag inte låta bli undra hur de starka kommer att se ut.




OMXS_PI: Tjatigt indikatorerna hänger mellan neutral till positiv




Blackrock World Gold: avmattningen i gruvor fortsätter behövs något skrämskott mot vanliga aktier AI inte minst för få placerarna återvända till sektorn.




Blackrock World Energy: placerarna fortsätter fundera på hur de skall agera mot sektorn riktiga omvärlden är nog inte förtjusta i att US kan köpa olja till sina utsålda lager billigare än de sålde ut. 




Sektorer: som synes Tech, Comm och Disc hetast de senaste 90 dagarna svagaste sektorerna och smallcap kan stå på tur när kapitalet roterar sig ur vinnarna.




Tänker testa korta Nasdaq handelsdag 8 och 15 efter lyssnat på Larry W har ju haft tur med honom och hans statistik tidigare blir förstås inte "all-in". Kass vecka för min CFD handel bommade egentligen bara 1 men tog även en position på ett bearish candle dagsgraf som sprack så 2/3 ned i toaletten. Köpte lite APA sitter som många andra undrar vart dippen eller raset håller hus går inte se mycket av den varan i mina grafer. Kämpar mot köpklådan allt fler aktier nere i mina köpzoner samtidigt tror jag de kan ha mer nedsida då flera av den är konsumentorienterade och inflationen börjar kännas i plånkan hos allt fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar