fredag 26 maj 2023

Veckoläget 2023-05-27

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: indexet omräknat till sek veckostänger på ATH den såg jag inte komma

  


  

Dow Jones: just nu verkar styrkan/uppgången vara impopulär åtminstone svårförklarlig med allt som pågår i världen runt om.




OMXS_PI: en del tvetydigheter finns bland indikatorerna och de olika tidsperioderna nöjer mig med att konstatera vi går sidledes tills vi tar ut en tidigare topp/botten




Blackrock World Gold: fortfarande i stigande kanalen men vände ned när vi testade toppen april 2022 riktigt bra blir det inte förren vi tar ut den.




Blackrock World Energy: vänta vänta inget köpläge just nu om man går efter PPO. Sitter ganska nöjd med alla sorters energibolag dock inga av de stora traditionella och inga planer för dagen köpa någon av dem funderar dock en del på APA, Woodside och Aker BP och i den ordningen får se hur det blir med den saken. 




Månadssparet enda köpet denne veckan typisk på en bullfest dag men varför bry sig det brukar oftast jämna ut sig över tiden. Som många andra sitter jag väntar på att yran skall ta slut men just nu syns inte många tecken på det trots alla feta krigsrubriker angående det mesta som kan vara negativ. Skulle asgarva om börsen inte gör någon större "dipp" och sedan drar iväg när vi kommer till traditionell stark säsongstart. Fortfarande mycket i köpzon kommer leta tecken på botten i de enskilda aktierna jag vill ha in i portföljerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar