fredag 28 januari 2022

Veckoläget 2022-01-29

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: trenden fortsatt upp i veckografen rekyl verkar vara på G blir spännande se om vi får en ny högre topp eller om toppen redan är inne

  



Dow Jones: räddade av den svaga kronan graferna ser dystrare ut i lokal valuta




OMXS_PI: allt fler svaghetstecken dyker upp och nu snackas det recession på våra viktigare exportmarknader det luktar onekligen som att -det stekta koket är fläsk :)




Blackrock World Gold: jamsat runt mellan 300 - 380 senaste året fiska vid botten i range eller köpa utbrott upp ZZ zzz




Blackrock World Energy: svider som alltid när man ser något man sålt fortsätta stiga högre och nu kvittrar oljefåglarna allt gladare åt oljepriser 10%-20% högre i en inte allt för avlägsen framtid.




Coronavecka för mig hoppas den är över nu. Fick snabbt stänga min Long SP500 men har haft mer tur med min Long USDSEK där jag dessutom säkrat liten slant. Ser ut som jag riskerar få en säljsignal i OMX_GI på måndag utan ett rejält rally! Får fundera på ifall jag skall minska mina relaterade fondpositioner eller inte göra något alls mer än hedga det är ju inte precis som jag saknar likvid för tillfället. Tydligen börjar några upptäcka att det här fiffiga med sanktioner verkar slå hårt mot egna ekonomin oavsett hur stor i truten man än är! Misstänker västs ekonomier är totalt skjutna i sank då jag upplever politikernas svammel och min avsky för det når nya höjder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar