fredag 7 januari 2022

Veckoläget 2022-01-08

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: veckografen ser ok ut och just nu tror jag inte det blir värre än maj eller september förra året men ny information tillkommer i grafen för var ny börsdag så läget kan förändras.

  


  

Dow Jones: ser ännu bättre ut än S&P kanske många sökte trygghet i de större bolagen under veckan.




OMXS_PI: trots ny ATH i veckan verkar stockholm tappa fart åtminstone blir det min tolkning av att Chikou Span närmar sig index priset i veckografen.




Blackrock World Gold: LH-LL-LH- trenden är svagt nedåt en högre botten och ett utbrott upp över 380:- skulle få guldet skina igen.




Blackrock World Energy: äntligen bröt det upp nu får vi se hur långt det orkar. Sålde tyvärr mitt innehav i vad som ser ut varit i tidigaste laget men jag är överviktad energi och har börjat skala av även enskilda bolag.




Fick stänga både Cannabis och Mini L Russel2000 i veckan får göra nya försök vid förhoppningsvis bättre läge. Börjat skala av lite på energi sektorn och sålde bl a en favorit Chevron som jag tycker är ett av de bästa stora bolagen inom sektorn. Inga större planer inför nästa vecka min grundinställning är positiv men en djup nedgång kan förstås få mig omvärdera hur positiv jag egentligen är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar