måndag 3 januari 2022

Veckoläget 2022-01-02

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: ny ATH i veckografen enda stället jag ser några varningstecken är i dagsgrafen men där har vi några stöd inte allt för långt ned som kan ta emot ifall det vänder ned.

  


 

Dow Jones: finns inte mycket att tillägga mest tråkigt att bevaka men varför klaga när kontot ökar med börsen.




OMXS_PI: flagga på gång i dagsgrafen? I veckografen ser MACD ut korsa upp vilket skulle vara bullish!




Blackrock World Gold: choppar mest runt provar ens tålamod när får vi en trend som piggar upp?




Blackrock World Energy: gnider vidare i en range 140ish-150ish. Energi som sektor är ned något i USA men det ser jag inget spår av här.




Modet svek mig så stängde ned min Mini F sp500 hoppas kunna ta mig in i gen nu efter nyår, ligger kvar med min long russel 2000 där jag siktar en bit in på våren. Energi sviktade något på slutet och ädelmetaller ptja mindre köpsignal men jag vill nog se lite tydligare styrka före jag ökar mina positioner. Sålde min BGF World Energy dels för jag har annat energi och dels då det tar några dagar få igenom köp/försäljning. Har börjat titta på Cannabis och matrelaterade aktier, kan vara tidigt ute i Cannabis men året har precis börjat och jag har inte bråttom. Kommer ifall jag ser läget plocka hem lite vinster i energi/gruv då jag är överviktad dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar