fredag 21 januari 2022

Veckoläget 2022-01-22

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: vi faller från högre topp, även om dagsgrafen tagit ut december botten är trenden i veckografen fortsatt stigande

  


  

Dow Jones: liknande utveckling här tappat ca 7% mot SP500 ca 8.6% så något större förtroende för storbolagen.




OMXS_PI: i veckografen ser jag ett stöd vid 920 som helst skall bromsa nedgången annars kan det vara över för en tid framåt, säljsignal i dagsgrafen men för min del ett möjligt köpläge så länge veckotrenden inte vänder ned, nästa uppgång kan bli intressant dvs orkar vi upp sätta ny topp eller kommer det in en lägre topp?




Blackrock World Gold: kämpigt värre för gruvorna på börsen kanske folk tar vad vinster de har och flyr fältet vad vet jag?




Blackrock World Energy: går som tåget kunde till sist inte stå emot allmänna börsraset. Energibolagen tjänar rejält med stålar med dagens priser så framtiden ser ljus ut.




Passiv vecka provade lite mini long USDSEK och SP500(kanske i tidigaste laget) tycker jag ser en chans till USD/SEK mot 9.80 så med S/L ca 9 ok RR skalar av lite på vägen mot 9.80 för att få något för min ansträngning. SP500 blev nog tidig men så stänger de mini futures redan vid 20:00 så tog en chanspost för inte bli utan helt bara för att se indexet fortsätta ned senare på kvällen. Ändrar inte trenden sig är jag inställd på köpa snarast möjligt jag ser något läge i diverse aktier/fonder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar