fredag 4 februari 2022

Veckoläget 2022-02-05

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: rapporter om att stora ägare/placerare sålt av aktier på rekordnivåer verkar inte påverka retail(oss) eller dippspekulanter hujeda mig.

  



Dow Jones: dollarn sladdade lite i veckan enligt ryktet p.g.a att jänkarna försökte sprida riskerna genom öka emergin markets? Den svaga kronan gör US till en fortsatt bra krockkudde.




OMXS_PI: ser inte särskilt pigg ut de negativa signalerna växer sig allt starkare.




Blackrock World Gold: här blir inte många barn gjorda vi måste ut från rangen.




Blackrock World Energy: går från klarhet till klarhet med bra stöd från indikatorerna plötsligt verkar folk förstått att bolagen har inte letat efter många nya källor under de sura åren branschen genomlidit och även om de idag skulle hitta bra fyndigheter är det inget de på kort tid kan börja pumpa upp!




Gläder mig se ett antal aktier jag tänkt som fundament i portföljen börjar närma sig trevligare nivåer nu gäller det inte bli inlurad i studsande döda kattor. Börserna ser svaga ut vilket gör det allt svårare se några större rallyn upp i dagsläget, svenska börsen ser ut testa 900-ish och håller inte det stödet kan vi snart se 800-ish vilket skulle innebära ett tapp på över 20% från toppen vilket iofs inte är något ovanligt det är bara vi som vant oss vid ständiga uppgångar från vår knarkdopade börs. Ganska likvid sitter funderar på hyvla lite till bland mina energiaktier. Oväntad risk on från Crypto i fredags vi får se ifall det kan dra med börserna upp någon längre stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar