måndag 28 februari 2022

Monthly close 2022 - 02

 OMXS_PI: OMX30, OMX_PI och OMX_GI har nu korsat under respektive medelvärde i månadsstängningen och visar nu rött men hur länge?




4:a US : några MACD korsat ned men uppgången till senaste toppen visar stort intresse och då det sägs det finna ett överflöd av pengar på marknaden i kombination med oroligheterna i europa mm är det enkelt föreställa sig att intresset för safe haven USA knappast blivit mindre.




Sektorer : Energi,Finans,Hälsovård och industri sektorerna som pekade upp i denna 3 månaders stängning




Finns många rykten och spekulationer nu själv tror jag att många jänkare som tänkt sprida riskerna till andra börser ändrar sig och behåller pengarna hemma och intresset från utländska placerare tror jag ökat med utvecklingen i europa. Mycket snack om att man bör leta bland mid-/small-cap men hittills verkar stålarna gå till de större kanske något tryggare bolagen. Svenska börsen ser dock något svagare ut och när jag kan föreställa mig en botten är nära i US är jag mer inne på åtminstone en återtest av senaste botten för svenska börsen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar