lördag 19 februari 2022

Veckoläget 2022-02-19

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: Biden trumpetar angående Ukraina marknaden skiter i honom så vi fortsätter sidledes.

  



Dow Jones: intressant att molnet i dagsgrafen är positivt då kan vi hoppas på en stängning och signal, fortsätter det sidledes tar det nog hela veckan innan en eventuell signal men det kan ju även lossna tidigare.




OMXS_PI: inte pigg vi stängde än lägre denne veckan och molnet i veckografen ihop med MACD < 0 hintar sitt på händerna.




Blackrock World Gold: då testar vi Maj-toppen tyvärr ser MACD veckografen lite slak ut men nu kanske folk fått upp ögonen för guld/gruvor så vi kan få ett rally?




Blackrock World Energy: fler börjar förstå vi har inte så gott om olja/gas som vi inbillar oss då flera av bolagen hållt igen på nysatsningar under de sura åren de genomlidit, nu är det full aktivitet men det kommer ta tid få igång nya projekt så jag med flera tror oljepriset kan stå sig starkt framöver. Ser ut som vi kan få en konsolidering där vi hämtar kraft till framtida kurser.




Ingen aktion denne veckan sitter mest bevakar några aktier jag är intresserad av fast då till lägre priser. Köpte förstås 3M precis före den rasade men det var bara en startposition så nedgången kommer jag använda till att fylla på positionen till vad jag tänkt. Stundtals utropas vändningen baserat på änn det ena änn det andra men det verkar svårt få igång FOMO-gänget som nu efter ca 12 år får uppleva sin första nedgång och den är faktiskt inte särskilt stor, skulle vara kul se vad de gör ifall vi dimper ned 20% eller mer från dagens nivå då tror jag de skriker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar