fredag 21 april 2023

Veckoläget 2023-04-21

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: kör lite big picture händer inte mycket i dagsgrafen ingen större fara på taket för oss med svenska kronan eller rättare sagt finns snart inget sätt kvar skydda sparslantarna

  


  

Dow Jones: smart money bettar kraftfullt på nedgång experterna är förvånade över alla pengar som rusar in på börserna, är väl dumb money(jag) och andra utlänningar som är än desperatare än jänkarna?



 

OMXS_PI: rangen fortsätter enda intressanta denne gången är att MA200 i dagsgrafen verkar vända sig uppåt




Blackrock World Gold: nedställ denne veckan lite oroande om histogrammet(vecka) ger en lägre topp, Larry W:s cykler säger toppen bör komma början Maj men varför vara petig.




Blackrock World Energy: dumb money rusar in i fonder sägs det å andra sidan visar säsongsmönstret för XLE att det skall stiga från botten Mars till början Juni




Pyntar med lite Guld/SP500 grafer som sägs visa om vi går mot ett guldrally. Som synes kämpar ration vid de olika MA så fortsatt tveksamt skulle jag vilja tolka det som.



Timing är svårt greed tog över när det gällde en del aktier jag tänkt sälja så nu kanske jag har fastnat med dem eller får sälja till sämre priser. Ett bra exempel på min dåliga diciplin kan köpstarten av Pembina Pipeline vara dock bara 1/5 av tänkt position, kände jag ville ha något inriktat på gas och bolaget beskrevs ligga bra till om exporten av gas till europa/världen skulle få förnyat intresse. Även köptstart i Xact Bear tycker det ser ut vara chans till runt 8% nedsida i OMX mot sommaren och skulle jag börja få signaler kommer jag öka vart efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar