lördag 1 april 2023

Monthly close 2023 - 3

 OMXS_PI: Fortsatt på bull sidan placerarna verkar strunta i trolig recession och tittar redan bortom denne mot framtida vinster?




4:a US : Ganska optimistiskt från retail denne månaden kanske har vi för mycket pengar? Insiders säljer rejält nu under pågående techrally och stora förvaltare sägs använda rallyt lämna börsen kanske dags se över sina positioner. April sägs vara stark börsmånad kanske har flera laddat upp för detta? Russel sägs visa riskviljan är fortfarande svagast i denne 4-klöver.




Sektorer : finans enda sektorn som fortsatte ned teknik/kommunikation och sällanköpsvaror skenade





Har skalat av en del hoppas skala lite till börjar bli orolig påverkad av allt i flödet. Kassan växer har småstartat köp i några enskilda aktier där jag hoppas kunna skala in mig vid en nedgång och skulle det av någon anledning gå uppåt får jag rita om planen. Försöker behålla och i vissa fall öka(återinvestera utdelning) i utdelare jag tror kan övervintra. Måste öka fokus på mina egna grafer och lyssna mindre hoppas kunna minska en del fonder och kanske gå ur helt i andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar