fredag 14 april 2023

Veckoläget 2023-04-15

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: dagsgrafen ganska komisk en aning sickat och sackat med molnet i ichimoku

  


 

Dow Jones: PPO ser ut vilja vända upp > 0 i veckografen Blå chipsen i Dow ser ut klara sig ok så här långt trots ekonomiska katastrofen vi informeras om dagligen



 

OMXS_PI: mitt i utdelningssäsongen inga konstigheter här så långt.




Blackrock World Gold: rusar lite väl kraftigt, guldbullsen har fått vatten på kvarnen nu är det snart ingen hejd på hur folk bör köpa guld/silver och faktiskt även koppar som tros bli framtidens guld när världen väl går in i mer normala gängor.




Blackrock World Energy: fortsätter konsolidera långsiktigt bör energi ha en ljus framtid lite varningssignaler när det gäller satsningar på förnybart läste något om att kontot för ändamålet i USA börjar se tunt ut?




Gästspel av McClellan Oscillator för att pigga upp. Ger ganska intressant utfall med divergenser och när den korsar 0 verkar ta mellan ½-1 månad från MACD korsat ned före brottet vid 0 linjen inträffar.




Novo Nordisk gled förbi +200% jag fick lite kalla fötter valde skala av ursprungsinsatsen låter resten rida tillsvidare. Skalade av lite Avino Silver låter även den rida. Mest blandat bland mina innehav inom energi/gruv hade egentligen tänkt dumpa ett par av mina royalty/streamers men så satt där en expert och talade sig varm om just de bolagen jag hade på säljlistan så de fick stanna kvar då det är ganska små poster. Hoppas och tror på sell in May sitter redo med fiskespöet. Ser inga direkta fynd till mina långsiktiga positioner blir dock lite månadsspar av tjänstepensionen vad jag kan se idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar