fredag 28 april 2023

Monthly close 2023 - 4

 OMXS_PI: Utdelningsperioden lider mot sitt slut svårt veta om toppen är inne för senaste månaderna men det förväntas en botten mot sommaren enligt cykelanalys gjord av Johnny T.




4:a US : PPO ser ut vilja vända uppåt ovanför 0-punkten för de flesta spännande läge kan botten verkligen vara inne?




Sektorer : Ser ut som placerarna roterat mot trygghet Health Care, Staples, Utility övriga tappade mot senast i vissa fall förmodligen vinsthemtagningar 




Smått otroligt börserna är så här starka det mesta sägs peka mot katastrof och domedagsprofeterna kör järnet med pukor och trumpeter. Inga sensationer från min sida mest petat runt lite satt in mitt månadsspar av tjänstepensionen vrider mig som masken på kroken vart jag skall göra av min vanliga kassa. Hoppas cykel-profeterna är på rätt spår skulle betyda guldtopp om någon vecka och indexen bottnar i sommar syns inte mycket i graferna men bredden är tunn rejäla kast vid utdelningar och rapporter så de flesta är nu påverkade efter månader med negativa budskap. Sämre ekonomin märks åtminstone utanför börsen militärkomplexet undantaget känns som kriget ligger runt hörnet när ädlingarna skall undfly det ekonomiska fiasko de åstadkommit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar