fredag 6 januari 2023

Veckoläget 2022-01-07

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: positivt avslut på veckan optimismen vet inga gränser

  


 

Dow Jones: vilken kris? Dow knatar på




OMXS_PI: Ser riktigt bra ut kan det hålla?




Blackrock World Gold: allt som behövdes för att få liv i gruvorna var att kineserna skippar kontrollen av covid jag är väl inte riktigt övertygad vi kör full fart in i framtiden utan problem.




Blackrock World Energy: urtoppning eller konsolidering time will tell





Europa ETF:n sprang i från mig styrkan på europas börser överraskar mig. Portföljerna går ganska bra nu kanske något överlikvid men fiskade in lite ZPDF(XLF) blir spännade följa se om dessa instrument är något för mig växla runt sektorerna med? Kommer göra en säljlista under helgen och städa lite bland aktierna är både lång och kort i vissa index enda som går dåligt är europa possen can't win them all.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar