fredag 27 januari 2023

Veckoläget 2022-01-28

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: råd och rapporter spretar får köra efter mina egna charts.

  


 

Dow Jones: MACD håller sig över 0 i veckografen vilket är positivt för oss som placerar med SEK




OMXS_PI: köp dipp gäller tills vidare nu kommer utdelningarna så får vi se om något ändras eller det på riktigt är faran över.




Blackrock World Gold: vinsthemtagningar eller färdigt på uppsidan för denne gången? Inga säljsignaler så här långt av dessa indikatorerna och GDX mm är på positiva sidan fortfarande.




Blackrock World Energy: full fart på oljetjurarna det stundar visst skördetid enligt några i synnerhet bland de mindre bolagen då dessa varit klokare denne gången och betalt av skulder, nu förväntas buybacks och utdelningen till de som varit med på resan då vinsterna fortsatt är rejäla.




Städade vidare i veckan men köpte inget. Skulle uppskatta en rejäl sättning i europa så jag kunde får in ETF:n EHDV till ett pris jag tycker är ok. Hittar inga direkta fynd letar kanske inte tillräckligt har förberett mig på ta mindre vinst än i dag på några av mina starkare större innehav då jag bestämt mig fortsätta rida deras uppgång så långt den kan ta mig. Skall försöka öka fokus på CFD- och Futures-handel. Ganska intressant hur girig man blivit då man vant sig vid de senare årens vinster nu duger minsann inget under 2-siffrig % nä 50%-100% skall det vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar