fredag 20 januari 2023

Veckoläget 2022-01-21

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: inte mycket nytt i veckografen men dagsgrafen ser seg ut då dollarförsvagningen inte gett samma lyft av börsen som tidigare.

  


  

Dow Jones: påpekas ofta hur övervärderad börsen är men trendstödet i veckografen är intakt så här långt.




OMXS_PI: indikatorerna svarar fint på indexpriset, ser bra ut så här långt och allt fler är bullish




Blackrock World Gold: gruvorna svarar inte riktigt på spotpriserna guld/silver vilket är oroande men ännu inga säljsignaler här




Blackrock World Energy: konsolideringen fortsätter jag tror vinsthemtagning och allokering av vinster ligger bakom




Tog bara någon vecka men nu skiner solen igen och allt fler bullish experter dyker nu upp talar om att botten är satt och nya ATH stundar under året. Skavde av lite vinster i veckan tycker mycket ser för dyrt ut för min smak så jag får kolla TA under helgen se om jag hittar något matnyttigt. Är fortsatt inställd på att rensa lite i portföljerna problemet är hitta alternativ stoppa stålarna i kör gärna utdelare så långt det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar