fredag 30 september 2022

Veckoläget 2022-09-30

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: en bit tills vi når Juni botten kan inte minnas folk var så rädda då som de verkar vara idag?

  


  

Dow Jones: denne veckan har alla väntat på lättnads rally får se ifall det kommer nästa vecka i stället




OMXS_PI: klassisk nedtrend med lägre bottnar lägre toppar. Blir lite smårallyn då och då men ryktet säger retail dvs vi gjorde stora uttag från börsen förra månaden?




Blackrock World Gold: MACD W hintar om det korsar upp att vi kan få ett lättnadsrally snart. Där är ingen direkt hausse på ädelmetallerna men silver verkar vara något piggare än guld det senaste?




Blackrock World Energy: konsoliderar vidare först om vi bryter botten juli eller toppen juni kan det vara en ny trend på gång




Två misslyckade spek via CFD var allt denne veckan. Räknade lite på mitt innehav i BHP Group då jag fick en fet utdelning och det visar sig varit en bra placering så här långt med +117% trots gavet blivit dubbelt så dyrt, i själva verket har ursprunginsatsen betalts så innehavet samma som tidigare är vad jag brukar kalla gratis funderar på att eventuellt öka då jag gillar bolaget skarpt och tror på dess framtid. Hoppas på bättre action kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar