lördag 17 september 2022

Veckoläget 2022-09-18

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: oväntat kraftfullt ras mitt i veckan nu är jag tveksam till utfallet sälja dag 12 hålla 2 till 4 dagar får fundera på saken senast måndag måste jag i sådant fall ta position.

  


 

Dow Jones: ingen katastrof i veckografen "ännu" kanske blir det en mild nedgång omräknat i sek?



OMXS_PI: tvära kast vad jag trodde skulle bli börsoptimism förvandlades till depp när USA dök fortfarande ganska positiva tongångar från analytiker men känslan är att vi retail börjar svikta i optimismen även om förvånansvärt många på webben köper "billigt" vilket jag anser från en tidigare överprisad nivå?



Blackrock World Gold: Spot Guld bröt ned och sedan tillbaka i veckografen hintar Macd temporär upprekyl återstår att se dock.



Blackrock World Energy: konsolidering inväntar ny trend.




Börjar titta på fintech känner mig totalt villrådig hoppas jag får till någelunda innehav med investmentbolag och fonder skrattretande jag som läst teknik inte fattar ett smack :) Guld verkar bryta ned är endast ute efter öka i Newmont om läget infinner sig. Vågar inte tänka på hur mycket av kassan som äts upp av inflationen. Tråkigt världsläge kommer vi få hyperinflation och hur påverkar det mina pensionsplaner att gå tidigare? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar