lördag 10 september 2022

Veckoläget 2022-09-10

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: positivt börshumör i slutet på veckan blir intressant att se ifall vi sätter in en topp runt 23 september som cyklister mm talar om.

  



Dow Jones: indexet ok starkt i svenska zlotneys




OMXS_PI: hade önskat lite lägre nu ser det ut som vi har 1 1½ vecka framför oss uppåt?




Blackrock World Gold: guldets spottpris nere och testar ett stöd frågan är väl hur länge stödet håller. Möjligt gruvorna hänger med övriga börsen uppåt en bit oktober brukar anses som bra månad köpa guld så jag förväntar mig inte några ATH i gruvorna ännu.




Blackrock World Energy: Fas 3 läge så här långt energi kommer behövas får se om det bara konsoliderar och sedan går vidare uppå längre fram.




Sov bort en del köplägen i veckan sålde lite orrön med bra ränta på insatsen och har kvarvarande orrön s.k. gratis så slipper man grubbla över den aktien i dagsläget. Signal i OMX30 betyder jag får återköpa min short på måndag invänta nästa signal. Köpklådan tilltar försöker hålla mig till nästa månad och har rätt stor kassa med mina mått mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar