fredag 23 september 2022

Veckoläget 2022-09-24

 Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: kraftigt ned i lokal valuta men skyddar oss med sek från värre kapitalförstöring vi hade fått genom ligga cash sek.

  


  

Dow Jones: hit verkar vi utlänningar fly medan vår egen valuta eroderar börjar dyka upp några billiga aktier trots den dyra dollarn 



OMXS_PI: Spännande läge kommer vi fastna i närområdet? Swingindikatorn visar på tydlig nedtrend i veckografen. Många är nervösa nu själv är jag mest nervös vi får en upprekyl tidigare än vad jag förväntat mig. 




Blackrock World Gold: Kanske är vi nära åtminstone en temporär botten och en rekyl upp som kan vara sista chansen på ett tag putsa eventuella positioner




Blackrock World Energy: något starkare än vad jag trodde förra helgen även om jag mest ser en konsolidering, spot gas/olja är ned men bolagen tjeenar stålar på dessa nivåer.




Larry W fick rätt och speken lyckades samt hade blivit ännu bättre om jag legat kvar men strategi är strategi. Nu kollar jag efter en guldbotten i oktober få se ifall den dyker upp, laddar även för mindre köpstart i vissa aktier och kanske använder en portion till fondspel över säsongen nov-maj. Håller utkick efter Larrys gå long handelsdag 22 i oktober men senast verkar han ändrat sig till dag 19 får kolla vad det handlade om. Köpte lite norska AutoStore som faller fritt endast en lekposition så här långt. Allt fler objekt dyker nu upp i mina köpzoner får se hur många jag lyckas fånga vid en vändning. Blir nog inte all-in i höst då jag tror det kan bli ännu svagare längre fram men det får bli en TA story för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar