fredag 22 maj 2020

Veckoläget 2020-05-23

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: Rangen fortsätter på sin 6:e vecka och MA200 fortsätter vara motstånd




Dow Jones: inget att tillägga pengarna ser ut gå till de stora teknikbolagen och gruvsektorn just nu.




OMXS_PI: zömnpilla som index vi behöver ett utbrott går dock bra att städa och fynda i enskilda aktier




Blackrock World Gold: Ser fortsatt stark ut vi har mindre divergens i dagsgrafens MACD vilket jag i första hand tolkar som en rekyl/sidledes kan komma. Tittar jag på GDX och COPX som nyligen gått in i fördel bull ser det ljust ut för sektorn tills vidare.




Blackrock World Energy: jag vill se ett utbrott från molnet i dagsgrafen då jag får mixade signaler från från sektorn är samtidigt lite förvånad rallyt i själva oljan inte gett större avtryck på energibolagen än det har.




Senaste pumpandet jag läst har varit försäkringsbolagen men mins man hur länge de fick pumpa uransektorn innan den lyfte känns det inte som man behöver ha för bråttom in i försäkringsbolagen även om de är förhållandevis billiga men dock med stor risk fortfarande.
Får fortsätta härda ut stora delar av börsens liv konsoliderar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar