lördag 2 maj 2020

Veckoläget 2020-05-02

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.


Spx500: studsade återigen mot MA200 spekulationer rasar på nätet allt från nu rasar det till ett ryck mot 30000-31000 till det går spikrakt vidare upp. Jag är själv i gruppen något högre än vi sett så här långt men sedan en rekyl ned kanske till återtest även om jag tror presidentvalet i höst lägger en tidig botten.




Dow Jones: något segare och ser enligt min tolkning av månadsgrafen ut stå inför en säljsignal.




OMXS_PI: ser närmast stark ut i veckografen så den påbörjade(?) rekylen i dagsgrafen kan vara värd titta på för en speck




Blackrock World Gold: ser stark ut så här långt, får vi en rekyl och 340 området håller får vi kanske en test av 460 området.




Blackrock World Energy: övertygar inte mig, först vill jag se gapet fyllas och stöd i indikatorerna då jag tror sektorn har stora ekonomiska problem.




Mest intradag trejding denne veckan hittade inget som lockade mig att sälja eller köpa bland aktierna ligger just nu ca 65% investerat och 35% cash.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar