fredag 15 maj 2020

Veckoläget 2020-05-16

Liten lägeskoll för mitt fondsparande och ppm i synnerhet.

Spx500: Slår i MA200 gång på gång har gått sidledes de senaste 5 veckorna jag får vänta på en riktning upp eller ned före jag agerar.




Dow Jones: massor av stålar letar med lykta och ljus efter något placera i och jag väntar på en trend.




OMXS_30: såg ut som vi skulle ned en bit men veckan avslutades med en doji vilket ofta hintar ändrad trendriktning ett tag dvs i detta fallet (obs)kan det gå upp någon tid




Blackrock World Gold: vände redan vid 360 och stiger rejält, nu får vi se om vi tangerar tidigare topp runt 460 eller spänningen i gummisnodden bromsar hastigheten upp. Det känns som vi är något tidig upp med ädelmetallerna hade förväntat mig en rejäl sättning nedåt ihop med övriga index och sedan ett gruvrally till oanade höjder men senaste dagarna har även juniorerna piggnat till och börjat ralla så...




Blackrock World Energy: pågår mycket snack att fynda energibolag nu på låga nivåer före energipriserna stiger och det finns folk ute med gott om stålar som fiskar vad de tror kan ge avkastning men själv är jag fortsatt skeptisk till någon snabb helomvändning inom energi då allt färre kommer ha arbete och allt fler företag kommer duka under p.g.a corona så varifrån skall efterfrågan komma?




Min kassa växer och mest har jag handlat index intradag denne veckan, lurade mig själv sälja en energifond till förlust jag förmodligen inte kommer kunna köpa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar