söndag 7 april 2013

Turtle Trading

Inspirerad efter ha läst en artikeln hos http://www.tradingportalen.com/the-turtles-kan-alla-lara-sig-att-handla/  surfade jag runt hittade denne nedladdningsbara filen med hur det fungerade där författaren påstår han är en av de ursprungliga turtlarna  http://bigpicture.typepad.com/comments/files/turtlerules.pdf

Turtles är inget nytt för mig men som så mycket annat hade det mesta fallit i glömska över åren då man gått vidare med nya marknader, metoder och strategier.  Efter läst igenom PDF:en har jag tänkt se om den trots allt inte passar in i min vanliga arsenal för forex/CFD då jag gillade entre metoden sedan får jag se om jag verkligen inkluderar själva price channel eller fortsätter med mina vanliga metoder fast då för vissa använder turtles entre.

Här är ett exempel hur det kan gå till på visserligen en vanlig aktie "Nordea" .

I exemplet använder jag PCh20 för köpstart

När väl vi är inne med insatsen växlar jag över till PCh10 för stop och exit.


Meddela gärna fel och synpunkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar